emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, mars 12, 2007

Italienska i lurarna

Jobbar kväll idag och hann därför ut på en långpromenad på förmiddagen. Det är det bästa med kvällsarbete. Jag får se och känna ljuset. Med mig hade jag som vanligt min mp3-spelare och lyssnade på P3 Populär. Hade egentligen tänkt att öva lite på italienska och lyssna på övningar som jag har i spelarna men det blev inte så. Hörde Per Sinding Larsen sumera Melodifestivalen i stället.

Låg i sängen i går innan middagen och lyssnade på grundkursen. Kunde det mesta men det känns bra att repetera från början och en del har jag glömt helt. Fnissade ganska mycket när jag lyssnade. Den svenska rösten lät i bland som "kvinnan från Mjölby" i Sällskapsresan. "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

Var finns närmaste bilverkstad? Dove si trova l`autorimessa piu vicina? Undra om jag någonsin kommer att få användning för den frasen.