emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, mars 01, 2007

I bussolyckans spår

Bowling är verkligen kul! Jag vann inte ikväll men lyckades åtminstone få en strike och en spare pluss en massa nior.

På eftermiddagen idag åkte jag samma buss, 811, och samma sträcka som olycksbussen. Kändes inte lockande att kliva på och jag funderade över var de som förolyckades satt. Förmodligen de första raderna bakom föraren. Jag satte mig längre bak och spände direkt fast bältet.
Jag var i Östhammar för att intervjua den kvinna som är ansvarig för krisarbetet där. Intressant att höra hur de har jobbat!

Mitt jobb är verkligen roligt. Nästan varje dag träffar jag nya människor, i alla fall pratar med dem på telefon, och jag lär mig hela tiden nya grejer.