emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, februari 27, 2007

Bussolyckan och nyhetspuls

Nästan varje dag åker jag med kollektivtrafiken. Tunnelbana, tåg och i bland även buss. Är helt beroende av att det funkar och har aldrig en tanke på att säkerheten skulle va dålig. De som åkte med bussen mellan Östhammar och Uppsala tidigt i morse hade nog samma goda känsla som jag alltid har. Någon löste visst sudoko.

Obehagligt att följa utvecklingen av bussolyckan. 6 döda och många skadade. Det var länge sen nyhetspulsen steg så högt på redaktionen. Måste ha varit under valet i höstas. Alla rusade fram och tillbaka, lyssnade på radion och det kallades till extramöten.

Som tur var slapp jag att jaga chockade vittnen och fick i stället i uppgift att skriva om vilken krishjälp som finns för de som behöver stöd.

Etiketter: