emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, februari 26, 2007

Vad är roligare än bowling?

På torsdag är det sex år sen vi blev ett par. Låter länge men samtidigt känns det ännu längre sen vi träffades. Har svårt att minnas hur det var innan. Då bodde jag fortfarande hemma hos mina föräldrar och hade långt kvar till mitt mål att bli journalist. Jonas bodde också hemma och hade bara läst en termin på KTH. Mycket har hänt sen kvällen på Mosebacke 2001.

Vi är i alla fall noga med att fira varje årsdag och oftast brukar det bli en ny restaurang och bio. Men vore kul med något annat efter middagen. Bio går vi på så ofta ändå.

Någon som har något bra tips på vad vi kan hitta på? Funderar på bowling som vi båda gillar men vore kul att ha lite fler förslag att välja mellan.

5 Comments:

  • At 5:43 em, Anonymous Anonym said…

    Hej Emma

    jag hörde av Anna att du hade en blog för några veckor sen o sen dess är du med på min dagliga blog-läsarlista... :)

    Tänkte att jag skulle tipsa om att gå på stadsteatern. Det är inte så himla dyrt med teater, det upptäckte jag för att tag sen. Så nu är mitt ständiga tips att gå på teater :)
    Om du inte sett Jösses flickor så är det ett måste.

    Kram
    Malin

     
  • At 5:56 em, Blogger Emma said…

    Hej Malin!

    Kul att du har hittat hit! Bra tips med teater. Vi var faktiskt för inte så länge sen på Kvarteret Skatan på Rival. Och i april ska vi på Uppdraget på Stadsteatern. Jösses flickor såg jag med mamma och Anna-Maria.

    Hoppas vi ses snart. kram

     
  • At 7:42 em, Anonymous Anonym said…

    vi firar oxå på torsdag men fem år kortare tid. Skridskor på Östermalms IP är mitt tips. Vi ska på finalen i poetry slam som Maria är med i... Hej!

     
  • At 9:47 em, Blogger Emma said…

    Grattis! Låter kul med poetry slam. Önska Maria lycka till! Har inga skridskor men annars var det ett kul tips. Tackar! Ha det bra.

     
  • At 11:56 fm, Blogger Ninaw said…

    Åh, vad kul för er. Jag och mitt X träffades -99 Bara något år innan er. =) (Fast nu är det ju slut dock.. men äh.. kom bara att tänka på det) Hur som helst.. Jag och mitt X brukade gå och spela biljard vid St Eriksplan! Jättetrevligt! Kan ju vara ett alternativ kanske?

     

Skicka en kommentar

<< Home