emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, februari 19, 2007

Fika med brandmän i tvättstugan

Semestern är slut och jag hade tänkte återgå till sundare matvanor och komma i gång med träningen....men, det blev inte riktigt så idag. På eftermiddagen gjorde jag ett reportage när ett gäng brandmän kontrollerade brandsäkerheten hos en bostadsrättsförening i Uppsala. Riktigt roligt faktiskt att se hur de jobbade. När de var klara blev vi alla bjudna på kaffe och bullar i tvättstugan av en man i huset. Var egentligen inte ens sugen på bulle men hade inte mage att tacka nej. Var glad att jag lyckades avstyra en andra bulle för fatet skickades runt gång på gång.

Hade med mig träningskläder men under dagen började förkylningen komma och nu känner jag mig riktigt risig. Känns inte bra alls. Vi var redan underbemmanade i dag på jobbet, för att många var sjuka, och jag fick åka ut på två ganska stora grejer och arbeta över en halvtimma. Men men, mår jag tillräckligt dåligt i morgon kan ju inte jag ansvara för att det blir en tidning i morgon med....

Sov bara 4,5 timma i natt, kanske lite därför jag är vissen. Var uppskruvad efter resan och av någon anledning började jag tänka på Johanna Sällström som inte finns mer på jorden. Tankarna bara snurrade och jag kunde inte slappna av. När det blir så får jag alltid lust att trycka på en knapp och stänga av tankarna.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home