emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, februari 08, 2007

Väntar på Säkert

"Andas, jag kan inte andas. För det låter så pinsamt kvavt när jag står bredvid dig. För trött för att dölja, det måste va uppenbart. Och kom inte närmre och snälla kom närmre....."



(ur "Vi kommer att dö samtidigt du och jag")

Jag beställde precis skivan Säkert!. Mina förväntningar är ganska höga. Annika Norlin, eller Hello saferide som hon kallat sig hittills, har fått fantastiska recensioner för sin nya skiva under det något märkliga artistnamnet Säkert (men Hello saferide lät också ganska skumt i början). Någon recensent skrev att det skulle bli en svensk popklassiker.

Gillar Annikas norrländska. Hörde i en intervju att hon var lite orolig för att folk inte skulle gilla hennes dialekt. Det är ju det som gör musiken personlig. Hennes sätt att uttala orden. Älskar att höra Timbuktus skånska till exempel.

Lyssna på My space.

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home