emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, januari 30, 2007

Lovely Laleh

Charlotte Gainsbourg, Damien Rice, Regina Spector och Deportees. Trots att jag har en massa annan bra musik i min mp3-spelare slutar det nästan alltid med att jag lyssnar på Laleh istället. Jag älskar hennes nya skiva Prinsessor. Särskilt Call on me, November och Step on you.


Igår gick jag en långpromenad till Vinterviken och när jag var ensam med snön och vattnet sjöng jag högt med i låtarna. Underbart.

Om exakt en vecka ska jag för andra gången se henne live. Förra konserten var fantastiskt bra, hoppas det blir lika bra den här gången.

2 Comments:

  • At 11:45 fm, Blogger Ninaw said…

    Åh, jag veeet! :) Jag ska oxå se henne live snart! Har redan köpt biljetter! =) Fast för mig blir det första gången..

     
  • At 11:52 fm, Blogger Emma said…

    Vad kul! Laleh gör dig nog inte besviken.

     

Skicka en kommentar

<< Home