emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, januari 21, 2007

Fest, massage och snöbollskrig

Mörkret tätnar utanför fönstret, som ett tecken på att helgen är slut. Har varit en bra helg. Muckfesten i fredags med klasskompisarna blev riktigt bra. Middag, massa dans och efterfest.

Igår var jag rätt seg och därför passade det bra med några timmar på Centralbadet. Min och mina bröders julklapp av våra föräldrar. Vi fick först klassisk massage, sen simmade vi, badade bubbelpool och satt i ångbastun. Är så mysigt där. Lite synd bara att det var så fullt med folk. En massa fulla killar i 30-årsåldern som brölade i kapp.

En av dem satt i bastun med badbyxor trots att det fanns skyltar om att man inte fick. En anställd tittade in och bad honom ta av sig dem och hämta sin handduk. Men istället för att göra det uppmanar killen i badbyxor honom att hämta hans handduk som han glömt någonstans....vilket pucko.

Efter några timmar gick vi till en restaurang och åt middag. Faktiskt första gången som vi tre gör något ihop bara vi. Hoppas vi blir bättre på att umgås utanför barndomshemmet. I mars har vi i alla fall en konsert inbokad. Då ska vi se Damien Rice.

Jag och lillebror avslutade kvällen på Pet Sounds bar där mina vänner hängde. Vilken uppslutning det var. Vi var säkert 15 personer till slut. När stället stängde vid ett blev det snöbollskrig med främlingar på gatan. Såg ut som ett gäng ungar på en skolgård.




Min cykel är nog inte lika glad över snön som jag.

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home