emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, januari 18, 2007

Modiga Mona

Äntligen tackar en av de kvinnliga partiledarkandidaterna ja! Mona Sahlin. Modigt tycker jag efter alla negativa omdömen hon fått den senaste tiden. Härligt att hon tror på sig själv och vill bli sossarnas första kvinnliga partiledare.

Nu är de snart tre. Mona, Maria och Maud. Det är precis vad som behövs för att vi någon gång i framtiden ska få en kvinnlig statsminister. Förebilder på de högsta posterna. En slipsklädd man behöver inte vara synonymt med makt och pondus.

Jag hoppas att Mona gör succé och att alla som tvivlar på hennes kompetens kommer att ha fel.

2 Comments:

  • At 5:32 em, Blogger Sara Ödmark said…

    Lustigt att det verkar som om man måste heta nåt på M för att bli kvinnlig partiledare...
    Vi väntar väl på Monica, My, Majsan och Marja-Lisa nu då.

     
  • At 5:52 em, Blogger Emma said…

    ja, kanske det. Gärna för mig. Bara det blir fler kompetenta kvinnliga partiledare i framtiden så är jag nöjd.

     

Skicka en kommentar

<< Home