emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, januari 13, 2007

En vecka till pluggmuck

En vecka kvar av utbildningen. Nästa fredag har vi examenslunch med lärarna och på kvällen blir det muckfest med klassen! Veckan efter muck har jag jobb på UNT men sen breder våren ut sig ganska tom. Fick lite strödagar då jag ska jobba på webben och det känns bra men det är förstås långt ifrån tillräckligt. Smått komiskt var att en av de få kvällar jag kunde få jobb var 1 mars. Min och Jonas 6-års dag. Ja ja, vi får fira en annan kväll.

Det känns lite som om jag ska lägga ett gigantiskt pussel innan sommaren. Måste plocka ihop bitarna för att få ekonomin och livet att gå ihop. Jag tror att det går men det blir långt ifrån på mina villkor. Det blir helgjobb. Det blir kvällar. Och det blir pendling.

Men jag tror att det blir en rolig vår. Äntligen ska jag bara jobba och inte grupparbeta alls eller lyssna på föredrag jag redan hört.

2 Comments:

  • At 10:12 fm, Blogger Martin von Krogh said…

    Vad spännande det ska bli att få läsa dina texter! Lycka till nu, så kommer alt ordna sig med jobb och annat!

     
  • At 11:50 fm, Blogger Emma said…

    Tackar! Lycka till själv och ta hand om dig där borta.

     

Skicka en kommentar

<< Home