emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, januari 08, 2007

Is i magarna

Tack tekniska Kent som fixade vårt Internet ikväll. Nästan en vecka med död dator och kornig tv-bild var inte kul. Nu är jag med igen.

Vad mycket tid jag vinner när jag slipper pendlingen. Har också kortare schemalagd tid i skolan än vad jag har på jobbet. Idag hann jag både träna och fixa nytt pass i grannkommunen Solna, när Stockholms-enheten är stängd, innan och efter föreläsningarna. Så vill jag alltid ha det. Mår mycket bättre när jag hinner med att träna och beta av viktigt-att-fixa-listan.

Kul att träffa klassen också. Två har lyckats få fast jobb, för ett par väntar långvik men de flesta har det som jag. Vet inget mer om framtiden än att de förmodligen kommer att kunna göra inhopp på redaktionen de varit på. Vajert! Det gäller att ha is i magen och bo ihop med någon som drar in stålarna.