emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, januari 05, 2007

Tre timmars resa, fyra timmars jobb

Om en liten stund får jag åka hem till Stockholm efter fyra timmars jobb och tre timmars resa. Kändes helt fel i morse att sättas sig på tåget och åka hit. Men en kortare artikel har blivit skriven och två små notiser. Inte illa.

Gillar inte när internet hemma strejkar. Jag använder det ju jämt. Både som underhållning och till viktiga saker. Är verkligen nätberoende och här på jobbet funkar blogger bara sisådär. Hade ju också tänkte skriva något när jag firade ett år som bloggare. Det var i förrgår och nu känns det lite passé. Kul är det i alla fall.

Har varit en schyst vecka i alla fall med två riktigt intressanta jobb. I tisdags var jag och besökte ett behandlingshem ute på den uppländska landsbygden där unga tjejer med sociala problem bor. Villan de bodde i låg så idylliskt på åkrarna och hemmet verkade riktigt mysigt.
I onsdags var jag och träffade en kriminaltekniker som fick berätta om sitt jobb. Måste va tufft att va med och bidra till att brott klaras upp. Men hon berättade att det mesta hon undersöker aldrig leder någon vart alls så det krävs mycket tålamod.