emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, december 20, 2006

Lagom-test

Självklart följer jag Fredrik Lindströms nya program Världens modernaste land. Även om mycket i det nya programmet känns bekant från hans tidigare program är det intressant tycker jag att reflektera kring svenskheten.

SVT:s hemsida kan man göra ett lagomtest. För att bli 100 procent lagom i testet ska man svara det alternativ som de flesta svarat i den enkät som redaktionen gjort. Jag "lyckades" inte helt utan blev bara 86 procent lagom...vad det nu innebär.

2 Comments:

  • At 10:26 em, Blogger Ninaw said…

    Jag fick 89 procent. Där ser man.. Ska aldrig mer kalla mig osvensk..

    Kul test! :)

     
  • At 4:11 em, Anonymous Anonym said…

    84% lagom blev jag.
    /Jonas

     

Skicka en kommentar

<< Home