emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, december 12, 2006

Tre kronor i repris

Tv4 har börjat sända den gamla 90-tals tv-serien Tre kronor i repris. Synd att det är vardagar 13.25 för jag skulle gärna kolla in ett avsnitt. Inte för att jag tror att jag kommer att tycka att det är bra, som jag tyckte när jag följde det i högstadiet, utan mer för nostalgin. Minns hur jag pluggade hårt varje onsdagkväll efter middagen för att kunna träffa mina vänner och grannar klockan åtta, lagom till att Tre kronor började. Den stunden vi samlades i soffan var det verkligen lill-lördag. Vi kokade te, åt lite kex och sögs in intrigerna.

Vore också kul att kolla in hur Sanna Bråding och Mogge Sseruwagi, som var ett par i tv-serien, såg ut för tio år sen. (Bilden är lånad från tv4)



3 Comments:

  • At 11:14 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag (ex anhängare) såg en stund igår och kan säga att du inte missar någonting. Vad var det som va så bra?

     
  • At 11:24 fm, Blogger Emma said…

    Hm..vet inte. Tror jag gillade många av karaktärerna. Men som sagt, jag var typ 14-15 år när jag såg det sist så min smak har nog ändrats.

     
  • At 3:09 em, Anonymous Anonym said…

    Jag såg aldrig serien på 90-talet men jag skulle gärna se den nu. Jag är på såpa-humör. Det är Twin peaks fel.. jag såg den nyligen.

     

Skicka en kommentar

<< Home