emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, december 03, 2006

Tid att umgås

Det bästa med juletid är att man tar sig tid att umgås med de man tycker om. På första advent, Lucia och juldagarna stannar vi upp och hoppar ur våra ekorrhjul. Idag har jag ätit hembakade lussebullar och druckit glögg hemma hos min bror. Hade det varit en vanlig söndag skulle vi nog inte fikat hela familjen i tre timmar. Då hade någon bokat in tvättid eller haft fullt upp med att rensa i garderoben.


Innan fikat gick jag en promenad till Streets julmarknad vid Hornstull som är lite annorlunda. Inte en enda tomte syntes till men däremot en massa fina smycken, egendesignat julpynt och ekologisk mat. Mötte mamma och pekade ut en fin halsduk som jag ska glömma bort till julafton.

3 Comments:

  • At 6:49 em, Blogger Ninaw said…

    Åh vad mysigt det låter! Vad är det för julmarknad? Den låter jätteintressant, trots avsaknaden av tomtar.. eller tack vare.. har lite svårt att bestämma mig i den frågan. Hur länge har den öppet?

    Lyckost dig som bor i stockholm vid juletider och julskyltning. Finns inget som går upp mot det, inget som kan ge mig så äkta julkänslor som just stockholm. NK, Gamla stan och alla julmarknader.

    Kan du inte njuta lite extra åt mig oxå?

    Mysigt och charmigt med halsdukar. Var den stickad och randig? :)

     
  • At 8:24 em, Anonymous Anonym said…

    Är det bara blogspot som har infört det här supetestet så att inte masa reklam kan komma in på kommentarerna, jag krigar varje dag med dom. Alltid på samma inlägg :(..

    Jul är myspys, de flesta är liksom glada trots problem. Åh, jag gillar.

     
  • At 8:12 em, Blogger Emma said…

    Nina: Ja, Street måste du kolla in om du är i stan! Nu har jag kunnat länka till deras hemsida så du kan läsa lite om det. Street har klubbar också och marknader även andra tider om året.Julmarknaden har öppet alla helger fram till jul plus mån-ons fram till jul.
    Halsduken var lite speciell. Den var stickad, grå och så hade den knappar! Jättefina pärlemoknappar. Man kunde ha den runt höfterna också. Mmm...vill ha den nu.

    Kristina: Vet inte om det bara är blogspot som har spamfilter. Funkar väldigt bra i alla fall så blogg.se borde ta efter.

     

Skicka en kommentar

<< Home