emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, november 26, 2006

Fyra dagars arbetsvecka

4 + 3. Det vore idealiskt. Fyra dagars arbetsvecka och tre dagars helg. Som det är nu tycker inte jag funkar. Jag är inte utvilad när helgen är över och den tog slut för snabbt. Skulle kanske inte funka samhällsekonomiskt men många människor skulle i alla fall må bättre. Då kan en dag ägnas åt tvätt och städning. En dag kan man träna och en dag bara för vila.

Jag inser att det i stället kommer att bli värre med åren. Tiden kommer att ätas upp av eventuella barn och deras behov och aktiviteter. Minns när jag själv var barn och ofta hade långtråkigt på helgen. "Jag har inget att gööööra". Spelade ordspelet Boggle eller Yatzy för femtielfte gången för att fördriva tiden. Så är det aldrig nu för tiden.

Då hatade jag den känslan, nu saknar jag den.

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home