emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, november 09, 2006

Kritik får mig att må skit

Måste bli bättre på att inte ta kritik i jobbet personligt. Fick ett långt argt mejl idag av ett par jag intervjuat tidigare i veckan och det fick mig att må dåligt hela dagen. Känner mig som en dålig människa. Det kommer ju inte funka i längden i jobbet som journalist. Folk kommer alltid att ha åsikter om det jag gör. Helst vill nog många skriva artiklarna själva. Kritik ska man ta till sig men inte ta åt sig personligt.

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska jag upp före halv sex för att göra ett reportage om ett gäng manliga chefer som gympar tillsammans.

1 Comments:

  • At 6:00 em, Blogger Unknown said…

    Hej. Jag såg att du hade skrivit om biltullar.

    Jag gör siten

    http://outgifter.org

    Där försöker vi få ner kostnaderna för det kommande biltullssystemet
    så mycket som möjligt. Genom att samla in idéer från de medborgare som
    har erfarenhet av Stockholms gator. Har du nån idé på hur man kan göra
    saker bättre?

    Snart ska jag skriva ihop en debattartikel och underteckna med
    "Nätverket outgifter.org". Det kommer att vara en lång text där man
    presenterar olika idéer, bland annat dina eventuella.

    VH


    / Daniel Lampinen, personlig site: www.ropix.org

     

Skicka en kommentar

<< Home