emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, november 02, 2006

Vågade fråga

Underbart. Jag vågade fråga chefen om jag fick jobba hemma imorgon när det ändå bara är halvdag. Har tänkt på det hela veckan och gruvat mig för att behöva uttala orden. Men det föll sig ganska naturligt när jag berättade om min 5-timmars hemresa igår. Han tyckte väl synd om mig helt enkelt. Så nu har jag en skön sovmorgon imorgon, slipper åka tåg, och kan jobba i lugn och ro innan jag ska klippa mig vid tre. Hela jag bara ler.

Slapp ta tåget hem från jobbet också. Fick skjuts av en kille på tidningen som är praktikantfotograf. Hans tjejkompis var också med och vi tre käkade indiskt på en restaurang i Uppsala innan vi åkte hem. Kändes lite som om jag påbörjade min helg...

1 Comments:

  • At 2:23 em, Anonymous Anonym said…

    Vad gött för dig! Indiskt är den bästa maten! ;)Härligt att kunna jobba hemifrån.

     

Skicka en kommentar

<< Home