emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, oktober 24, 2006

Det ynglar av sig



För några dagar sedan fick jag reda på att en nära vän ska ha barn! Hon blir den tredje kompisen i min ålder. Är en så spännande och händelserik period just nu. Förutom att folk i min närhet bildar familj börjar många få sitt första riktiga jobb inom "rätt" område. Det är inte bara jag som är grön den här terminen.

Är kul att vara på en ny arbetsplats. Träffa en massa nytt folk och göra utveklande saker. Men det är förstås också väldigt tröttande. Alltid vara pigg, glad och trevlig. Är också lite jobbigt att göra nya saker hela tiden och att leverera något nästan varje dag. Blir ofta lite spänd och nervös att det inte ska bli bra. Kan inte slappna av på förmiddagsfikat för att jag tänker på jobbet som ska göras. Lite konstigt egentligen för det har inte hänt en enda gång att jag inte lämnat i tid eller så.

Nu är jag på kultur och nöjes-redaktionen. Kul att skriva om annat än rena nyheter. Imorgon ska jag på en konstutställning och nästa vecka på ett rockläger för tjejer.