emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, oktober 22, 2006

Måla tåg

Idag har jag fikat på ett engelskt kafé, Afternoon tea, och ätit scones med citronkräm. Perfekt en söndag. När jag åkte hem satt jag bredvid två killar i 16-års åldern som öppet satt och snackade om deras fritidsintresse. Att måla tåg. De sa just så, inte klottra, utan att måla tåg.

"Det var länge sen vi målade tåg nu."
"Ja, verkligen. Vore soft att dra ihop ett gäng på hundra pers och så kan man måla olika vagnar samtidigt."
"Ja...det vore fett."
"Eller 2000 pers kanske...."

Sen snackade de om att det fanns färg på Netto som inte var bra. Den ena killen hade snott 7 burkar där men sa att det inte var värt det.

Rätt fascinerande att sitta och lyssna på några som snackar så öppet om något som är olagligt. Som om det handlade om att sätta upp en teaterföreställning eller nåt.

2 Comments:

  • At 10:12 em, Anonymous Anonym said…

    Ja, lite underligt! Kommer du ihåg att en vän till oss spelade teater på tunnelbanan en gång för att se folks reaktioner. Undra vad de som satt brevid henne tänkte.

     
  • At 10:29 em, Blogger Emma said…

    Just det. Det hade jag glömt. Ha ha, sånt är kul.

     

Skicka en kommentar

<< Home