emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, oktober 06, 2006

Bästa praktikdagen mitt i politiken

Den här dagen har varit helt galen och definitivt den bästa praktikdagen hittills. Jag har, som enda reporter på tidningen, varit vid riksdagshuset när den nya ministrarna presenterades. Var verkligen en upplevelse att vara mitt i händelsernas centrum.
Känns som om jag borde vara med på nästan varenda bild som togs för jag höll mig hela tiden nära politikerna. Försökte höra vad som sas men det var inte lätt. Än svårare var det att få en intervju med någon av ministrarna. De var hela tiden omringade av fotograferna. Jag fick
nöja mig med att snacka med lokalpolitikerna.

I fyra timmar hängde jag tillsammans med fotografen från UNT utanför riksdagshuset och slottet. Mycket väntan men det var bara
kul. Härligt väder och det var intressant att kolla på när de andra journalisterna jobbade. KG Bergström hamnade jag bredvid på Lejonbacken, när gruppbilden skulle tas, och han var som vanligt cool och verkade inte störas av alla fotografer som trängdes och bufflade runt omkring honom.

















1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home