emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, september 26, 2006

Vill packa, pula och planera

Ja! Vi är godkända av värden. På fredag får vi nycklarna till vår blivande lägenhet i Midsommarkransen. Känns underbart.

Vill vara ledig....packa, pula och planera. Istället känns det som om jag jobbar dygnet runt. Kom just hem från Uppsala där jag jobbat kväll som reporter och tidigare på dagen gjorde jag ett frilansjobb. Hann i alla fall med en lunch i solen på Stortorget i Gamla stan bland alla turister. Blev plåtad hur många gånger som helst.

Som kvällsreporter på Unt fick jag bevaka det stora kyrkomötet i universitetets aula där alla församlingar i landet deltar. Kände mig lite som en främmande fågel där bland alla kristna kyrkmänniskor och fick anstränga mig ordentlig för att hänga med i vad de snackade om. Har lite svårt att förstå hur religion kan ha en så stor betydelse för så många människor. För mig är gud som vilken sagogubbe som helst. Fast det är klart, jag är ju inte helt säker förstås.

Nu ska jag sova. Vågar inte ens räkna hur många timmar det är kvar tills jag måste åka tillbaka till Uppsala....

1 Comments:

  • At 10:53 em, Blogger Ninaw said…

    "Har lite svårt att förstå hur religion kan ha en så stor betydelse för så många människor. För mig är gud som vilken sagogubbe som helst. Fast det är klart, jag är ju inte helt säker förstås."

    :) Gulligt skrivet!

     

Skicka en kommentar

<< Home