emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, september 24, 2006

Sköna lördag

Sovmorgon med långfrukost (inte på tåget!) och DN.

Joggingtur i solen över Gärdet (sista gången?), med sköna Timo Räisinen i öron flög jag fram.

Fika hemma hos Fia, min gamla barndomskompis som snart ska få sitt första barn. Trots att vi sällan ses har vi alltid lika mycket att prata om som när vi var fjorton år och skrev långa brev till varandra.

Middag på Göteborg i fina Hammarby sjöstad med föräldrarna som firade 17-årig bröllopsdag. Sen bio och såg Farväl Falkenberg. Hade lite för höga förväntningar men den är sevärd. Vackert foto, annorlunda upplägg och bra amatörskådisar.

Avslutade kvällen med en liten barrunda i Gamla stan. På ett ställe spelades julmusik! Lite väl tidigt och det kändes särskilt fel när det är sommarvärme ute.