emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, september 17, 2006

Jag har röstat

Lättnad. Äntligen är det gjort och jag slipper vela fram och tillbaka. Tio minuter innan jag gick till vallokalen tvekade jag ännu mellan två partier. Mp eller Fi. Jag låg och hoppade i soffan framför reprisen av Kvarteret Skatan och skrek med jämna mellanrum: Hjälp....jag kan inte välja! Jag kommer bara ta något av dem i vallokalen.

Till slut sa Jonas: nä, du måste bestämma dig innan vi går hemifrån.
Han hade ju rätt så jag låste in mig på toa, tittade mig i spegeln och tog ett beslut. Vilken lättnad när jag väl hade bestämt mig. Det blev Mp i Riksdagsvalet och sen Fi i kommun och landsting. Yepp, jag tänker inte hymla med vad jag röstar på.

Hur jag tänkte? Ja, blev självklart påverkad av DN:s rubriker om att Alliansen leder säkert och vågade helt enkelt inte satsa på Fi i riksdagsvalet. Dessutom tycker jag att mp behövs i politiken (ligger farligt nära riksdagsspärren) och att Maria Wetterstrand är en riktig duktig politiker. Nu hoppas jag att Fi får många röster i Stockholm och att de får inflytande här.

Vilken pärs....men nu känns det faktiskt bra. Få se om det gör det ikväll också när valresultatet tickar fram.

2 Comments:

  • At 9:09 em, Anonymous Anonym said…

    jag handlade precis som du gjorde. DN gjorde så att jag bytte F! till Vänsterna och körde på F! i landsting istället.

    Och nu sitter jag och är nervös under valvakan! ah!

    ^

     
  • At 11:58 em, Blogger Emma said…

    Bra gjort...synd att det inte räckte ändå.

     

Skicka en kommentar

<< Home