emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, september 05, 2006

Tyst om EU och utrikespolitiken

Lyssnade på Ring P1 nyss, som jag gör varje morgon när jag vaknar, och då var det en man som undrade varför inget parti pratar om EU. Och det är verkligen sant. Det är helt tyst. Det enda man snackar om är skolan, hårdare tag, och arbetslösheten. EU och utrikespolitik verkar inget parti "gå till val med". Konstigt hur man bara kan strunta i så stora frågor. Vänsterblockets utrikespolitik känner vi ju till men vad vill borgarna? Håller de tyst om det därför att de vet att många väljare inte skulle rösta på dem då? Eller kanske är de fyra allianspartierna oense? Märkligt att inga ledarskribenter, läser i och för sig bara DN:s ledarsida, tar upp detta.

Knappt två veckor kvar till valdagen och fokus är på ungliberalernas dataintrång. Vill ha mer sakpolitik!