emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, september 03, 2006

Skatan är tillbaka!

Äntligen är Kvarteret Skatan tillbaka i SVT. Den enda komediserie som jag gillar! Älskar de absurda karaktärerna. Allt är kanske inte superkul, som när Rachel Molins karaktär dejtar en kille i nian, men det mesta får mig att le eller skratta högt.













En riktigt bra helg har jag haft. Firade 5,5 år tillsammans med J i fredags genom att se två kortfilmer på Zita Av Stefan Jarl (han var där!), middag på ryska KGB och sen avslutade vi kvällen med Susanne Biers nya film Efter bröllopet. Den var bra. Rolf Lassgård, som har en av huvudrollerna, imponerade särskilt.

Igår fikade jag på queerfeministiska cafét Copacabana vid Hornstull (som har godaste mackorna) med Maria och på kvällen blev det middag och häng med barndomsvännerna. Ikväll blir det middag hos familjen och bildvisning. Hoppas få se lite nytt av brorsan som börjat fotoskola.