emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, augusti 23, 2006

Dagen försvann

Var tog dagen vägen? Jag skulle ju springa, skriva mycket på artikeln till facktidningen och vila med min bok. Nu måste jag ju rusa och åka tillbaka till Uppsala.

Kvällen på korrekturet gick bra igår. Jobbade tillsammans med en duktig medelålders man som var riktigt vass på språket. Ikväll ska jag visst jobba med en kvinna.

Hade sällskap hem på tåget med en trevlig tjej som också pluggat på JMK och som har ett vik på tidningen nu. Skönt att prata med någon som är ganska grön i branschen men som ändå har mer erfarenhet än jag. De dumma frågorna kändes inte så dumma.

Innan jobbet igår hann jag med en lunch med Lina, lilla Alma som nu är 5,5 mån, Gro och Karin. Mysigt och kul att fler än jag kan träffas kl tolv en tisdag. På fredag åker Karin till Paris för att praktisera på Google. Så himla coolt och spännande.

4 Comments:

  • At 10:11 em, Blogger Ninaw said…

    På Google? Coolt! Vilka sysslor ska hon ha då?

     
  • At 9:44 fm, Blogger Emma said…

    Hon är personalvetare och ska praktisera som rekryteringsassistent.

     
  • At 11:30 fm, Blogger Jonas Ehne said…

    Nästa gång vi befinner oss på samtalsavstånd måste du berätta för mig vad man egentligen gör på korrekturen. Eller vänta, heter det korrekturet? Ja, du ser. Trots mina ambitioner om att bli en del av mediesverige vet jag inte ett skvatt om hur det fungerar.

    (Förresten: Stäppvargen sover till förmån för Fiaskot - omlänkning?)

     
  • At 11:58 fm, Blogger Emma said…

    Självklart ska jag berätta om korrekturet. Kan ordna en liten unt-utbildning. Är det inte dax för en inflyttningsfest snart? Är så nyfiken på er lya.
    När jag orkar ska jag omlänka. Klart jag inte vill missa fiaskot!

     

Skicka en kommentar

<< Home