emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

fredag, augusti 04, 2006

Amalfikusten

Sota frukostar, baguette till lunch och middag pa det lilla torget. Ar verkligen mysigt och familiart har i Atrani. Vi kanner redan igen manga har och det ar nastan bara italienare. Inte en enda svensk har vi traffat an sa lange.

Igar vandrade vi upp i bergen till en by som heter Ravello. Det var rakt upp. Langs med citron- och appelsintrad och vindruvsodlingar. Ganska jobbigt att ga men skont att rora sig ocksa.

Ar lite svart att leva studentsnalt har. I alla fall
om man ska kaka ute. En servitor skallde nastan ut oss nar vi bara ville bestalla en primo piatti, en pasta istallet for det och en secondo piatti, fisk eller kott. Pastan kostade anda typ 100 kr.














3 Comments:

  • At 5:41 em, Blogger Karin said…

    Låter underbart! Jag ar oxå på resa nu, har varit soligt och jag har badat bland maneter.

    Ta hand om er!

     
  • At 5:43 em, Blogger Karin said…

    Vad hande med kommentaren jag skrev? Det låter i alla fall som att ni har det bra, jag ar ju också på resa och har haft det soligt och harligt och badat bland maneter.

    Kram

     
  • At 5:43 em, Blogger Karin said…

    Oj dar var kommentaren visst. Nu har du tre istallet. Ha ha

     

Skicka en kommentar

<< Home