emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, juli 25, 2006

Jenny Wilson som sällskap

Min frisör Madde har tandvärk. Hon skulle ha trimmat min frisyr idag inför semestern och kvällens grillmiddag men hon hade för ont för att gå till jobbet. Hade dragit ut en visdomstand. Ska dit på torsdag. Istället har jag varit vid min älsklingssjö i Älta och haft det skönt. Hittade en egen klippa där jag låg och lyssnade på sångerskan Jenny Wilson som var dagens sommarpratare. Hon var kul att lyssna på. Skön röst och så där lagom filosofisk. Hade det riktigt bra. Satt med fötterna i vattnet och bara lyssnade. Märkte först inte att en man satt sig bakom mig på "min" klippa. Hörde plötligt hur någon pratade mitt när Jenny Wilson berättade om när hennes mamma dog i cancer. Efter några artighetsfraser vände jag åter ansiktet mot solen. Kände mig lite kall och tråkig men hade ingen lust att prata med någon främling. Stunden var bara min.

Snart ska jag på grillmiddag hos Karin men först umgås lite med familjen, moster och mormor. Är i grannhuset, hos mina föräldrar. 3 dagar kvar till 3 veckors semester!

3 Comments:

  • At 12:43 em, Anonymous Anonym said…

    Here are some links that I believe will be interested

     
  • At 4:23 em, Anonymous Anonym said…

    I'm impressed with your site, very nice graphics!
    »

     
  • At 2:40 fm, Anonymous Anonym said…

    Great site loved it alot, will come back and visit again.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home