emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, juli 17, 2006

När får vi en kvinnlig statsminister?

Om två månader är det val. Jag kommer att göra som många andra och bestämma mig sent. Därför bryr jag mig inte så mycket om de opinionsundersökningar som visar hur vi skulle ha röstat om det var val idag. Det är inte det och därför blir det där alltid fel. Just nu kan jag tänka att jag vill rösta på Feministiskt initiativ i protest mot de etablerade partierna som totalt ignorerar jämställdhetsfrågorna. Utom Kd då som vill införa vårnadsbidrag och det tror jag inte på. Under Almedalsveckan var det helt tyst om de frågorna. En fråga som jag särskilt saknar hos Socialdemokraterna är när det är dags för en kvinnlig statsminister. Persson verkar ju vilja sitta kvar en mandatperiod till och och ingen i partiet verkar protestera. Det är skam. Nu räcker det med manligt styre! Och jag tror inte på att det inte finns kompetenta kandidater. Det handlar om makt, precis som på så många andra håll i samhället. Odemokratiskt är det rätta ordet.

2 Comments:

  • At 6:27 em, Anonymous Anonym said…

    Nice idea with this site its better than most of the rubbish I come across.
    »

     
  • At 10:41 em, Anonymous Anonym said…

    Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
    »

     

Skicka en kommentar

<< Home