emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, juli 06, 2006

Radion gör värmen uthärdlig

När det är över 30 grader varmt borde man varken jobba eller vara i en stad. Då ska man vara vid vatten där man kan bada eller på en grön gräsmatta där det finns en hängmatta i skuggan. Imorgon ska jag dit, tillbaka till landet. Ska bli skönt.

Det som är bra med mitt jobb är att jag kan lyssna på radio nästan hela dagen. Idag har jag förutom musikkanalen P3 Svea lyssnat på Pop Non Stop och Christer, oxå i P3. Blir så glad av Christer. Hela det programmet är full av energi, värme och så är det roligt. Ibland lyssnar jag på sommarprataren också. Om personen verkar intressant. Hittills har jag lyssnat på Maria "Tjorven" Johansson, Alexandra Rapaport, Johan Rehborg och lite på Pernilla Stahlfeldt. Alla de var intressanta att lyssna på. Imorgon är det Gringos chefredaktör Zanyar Adami som ska snacka och spela musik. Det får jag inte missa.

5 Comments:

  • At 7:57 fm, Blogger Karin said…

    Synd att du missade John Ajvide Lindqvist. Han var toppen! Och skriver bra böcker. Har du läst nån av dem?

     
  • At 8:20 fm, Blogger Emma said…

    Får lyssna på nätet. Har inte läst hans böcker men Anton har läst flera stycken och gillar dem. Vet inte om de är min stil. Är väl skräck? Jag är väldigt skeptisk till allt som inte är realistiskt men kanske har jag fel om hans böcker.

     
  • At 12:21 em, Blogger Karin said…

    Men jag gillar ju inte heller skräck! Blev dock övertygad av Pocket Shop-personalen som alla älskade "Låt den rätte komma in", och blev helt fast. Klyschigt men man kan inte lägga den ifrån sig. Prova! Den är vacker, som en kärlekshistoria fast med vampysinslag... Låter kanske knasigt, men att den utspelar sig i Blackeberg gör ju sitt till det realistiska.
    Tänkte börja med "Hanteringen av odöda" ikväll, inte läst nåt på ett tag nu.

     
  • At 12:21 em, Blogger Karin said…

    vampyrinslag menade jag

     
  • At 2:20 em, Blogger Emma said…

    hm...ska kanske ge den en chans. Ha det så bra på brölloppet! Kram

     

Skicka en kommentar

<< Home