emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, juni 25, 2006

Midsommarfesten sprack med fotbollen


Det var inte bara VM som tog slut igår kväll. Även vår midsommarfest fick ett abrupt slut. När slutsignalen hördes i matchen gick luften ur en stor del av festgänget. Spelade ingen roll att kvällen var vacker, solig och varm. Trots att flera av oss hade bestämt att åka hem idag söndag åkte städgrejerna fram redan igår kväll. Festen var slut. Tråkigt tyckte jag och några andra. Kvällen var för härlig för att sätta sig i en bil hem. Snopet och lite märkligt att en match i Tyskland kunde styra oss så.

Innan fotbollsförlusten hade vi det underbart bra. Tror bilderna talar för sig själva men kan ändå berätta kort om vår helg. Förutom att vi saknade jordgubbar, som var slut, och en midsommarstång hade vi allt för en bra midsommar. Sillunch med snaps och sånger, bad, häng i solen, grillmiddag och en massa dans. Dansen var nog det jag kommer minnas bäst. Vi drog ut musiken på trappan och dansade i flera timmar i trädgården under himlen. Det blev aldrig mörkt och inte särskilt kallt. Det enda som störde var myggen men ju mer man dansade ju mindre märkte man av dem. Regnet har jag också glömt som inledde festen. Hade ju min nya regnjacka.

1 Comments:

  • At 9:14 em, Anonymous Anonym said…

    Åh, vad fina bilder. Ja, visst kändes det snopet igår. Men det var ändå rätt skönt att få sova ut idag och göra lite saker som måste göras...

    Tack för en underbar midsommar!!!

     

Skicka en kommentar

<< Home