emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, juni 19, 2006

Många roller

Imorse var jag på Länsförsäkringar och intervjuade en kille för tidningen jag frilansar för. Inte alls mitt område och jag fick anstränga mig mycket för att låta uppriktigt intresserad. Egentligen försökte jag ju bara få snubben att snacka så att jag har något att skriva. Imorgon kväll jobbar jag som mediebevakare på mitt extrajobb. Där är det smått kaos och mycket att hålla koll på. Känner mig inte riktig delaktig i alla konflikter och beslut. Trots jobben ser jag mig mest som student. Det är ju det jag varit större delen av livet.

Gillar att kastas mellan de olika rollerna. Kul när dagarna varierar. Särskilt journalistiken gör ju att man får komma in i många olika miljöer och ställa dumma frågor. Idag kände jag mig ganska dum när killen jag intervjuade snackade på om olika lån och försäkringar men försökte strunta i det och frågade på.