emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, juni 10, 2006

Varken fotbollsgalning eller ointresserad

Alla nedräkningar är slut och 2006 års fotbolls-VM har börjat. Minns förra gången när jag och Jonas semestrade i Italien och kollade matcherna på vandrarhem och barer. Ibland var vi de enda svenskarna som hejade med vår blågula flagga. Jag gillar verkligen såna här mästerskap. Både spelet och allt runt omkring. Ännu roligare hade det varit om mina vänner delade glädjen. Nu är jag lite av ett ufo och fotbollsexpert i gänget och har ingen att ladda med. En konstig kontrast till hur stort intresse min kille och hans kompisar har. Eller vissa i klassen som köpt alla VM-bilagor. Med dem är jag den minst intresserade och sämst pålästa. Identitetskris!

Sökes: Du som inte bryr dig om Allsvenskan men tycker att det är jättekul med stora mästarskap. Har koll på vilka som spelar i landslaget och kan nämna spelare i de stora fotbollsnationerna. Däremot behöver du ha noll koll på fotbollshistorien innan du föddes.

Tippning inför kvällens match mot Trinidad & Tobago: 2-1

2 Comments:

  • At 12:56 em, Blogger Karin said…

    Men jag gillar ju att kolla i alla fall!

     
  • At 1:08 em, Blogger Emma said…

    jo, jag vet...du är väl den som är mest intresserad men känner mig ändå lite ensam här i Stockholm.

     

Skicka en kommentar

<< Home