emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, maj 31, 2006

Invasion

Ikväll har jag sett Invasion av Jonas Hassen Khemiri på Stockholms stadsteater. Se den! Vare sig du är teaterfantast eller skeptiker. Klart annorlunda men otroligt bra. Har nog aldrig blivit så överraskad av en pjäs. Närmast chockad.

Mer säger jag inte....men den var också rolig och tänkvärd. Boka nu!

Bilden är lånad från Stadsteaterns hemsida.

5 Comments:

  • At 7:03 em, Blogger Ninaw said…

    Hade jag gärna gjort om jag bott i Stockholm.. :( Jag gillar att gå på den scenen de kalla Backstage. Har sett 3 olika uppsättningar där.. Känns gemytligt, nära och personligt. Skulle behöva lite kultur från teaterscenen just nu känner jag.. Hade varit mys..

     
  • At 9:59 fm, Blogger Emma said…

    Ja, jag har också sett flera bra föreställningar. Såg du Dr Kokos kärlekslaboratorium, Rabarber eller Rocky? Alla tre var underbara. Stadsteatern är så bra. Både billigt och bra.

     
  • At 10:16 em, Blogger Skolfröken said…

    Såg pjäsen ikväll med mina elever, och de var helt trollbundna. Pjäsen var verkligen helt fantastisk!

     
  • At 4:24 em, Anonymous Anonym said…

    Den kommer att spela igen på Stadsteatern i Stockholm i höst! GÅ OCH SE!

     
  • At 12:16 fm, Anonymous Anonym said…

    Jag vill ha dig Emma... du är sååååååååå fin!

    /Birger Östlundh

     

Skicka en kommentar

<< Home