emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, maj 27, 2006

Bluffen var slarv

Okej, DN:s huvudnyhet igår om att två tredjedelar av de socialdemokratiska väljarna vill ha en koalitionsregering med vänsterpartiet var ingen bluff. Det var slarv i diagrammet som gjorde det hela så snurrigt. Så visst, Persson och sina väljare har olika syn på vad som bör hända efter en eventuell valseger.

Själv väntar jag på att Feministiskt initiativ ska börja höras i debatten. Har varit tyst länge nu men efter att ha varit på deras valkampanjmöte vet jag att det inte beror på brist av åsikter eller lösningar. Tror de har påbörjat sin förvalsturné nu och det är märkligt tyst i media. Går väl inte att göra några stora rubriker på kanske som kan få igång antifeministerna.