emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, maj 18, 2006

Troll, guldfiskar och lobbying

De här frågorna hittade jag hos Virvla. Fanns några till men jag skippade de av olika skäl.

Tio första:
Första bästa kompis: Anna-Maria
Första bil: Har ingen. Kör mina föräldrars miljövänliga Volvo ibland.
Första kärlek: Robin i lågstadiet. Han slogs inte och många tjejer kärade ner sig.
Första husdjur: Guldfiskar, sen kanariefågel och sen den tjocka katten Lasse.
Första semester: Oj…vet inte. En av de första var en fjällvecka i Lofsdalen då jag som 3-åring nästan förfrös mig.
Första jobb: barnskötare.
Första köpta skiva: En LP-skiva med Lili och Sussie kanske.
Första riktiga kärlek: Jonas, min kärlek sen 5 år.
Första piercing: Öronen i fyran men efter flera infektioner fick hålen växa igen.
Första konsert: Troll på Gröna lund med mamma, Anna-Maria och Karin.

Nio sista:

Sista alkoholdrycken: Vitt surt vin på Lion bar.
Sista bilfärd: Körde hem min cykel från mina föräldrar i söndags.
Sista filmen du såg: Ett äventyr av Xavier Gianolli
Sista ringda telefonsamtal: Till Stockholms universitet för att få tag i en avhandling.
Sista bubbelbadet: Centralbadet i vintras.
Sista spelade cd: Laleh
Sista kyss: I fredags morse när jag halvsov innan Jonas skulle till Kirgizistan.
Sista gången du grät: Minns inte men var nog när jag var slutkörd för ett par månader sen.
Sista måltiden: Fullkornspasta, majs, fetaost och en veggiburgare.

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej.
Blivit arresterad? Nej

Blivit kär vid första ögonkastet? Nej
Varit på tv? Ja
Fått ditt hjärta krossat? Nej
Sagt att du älskar någon utan att mena det? Nej
Haft ett one night stand? Nej
Busringt till nån? Ja

Sex saker du gjort idag:

1. Haft seminarium om lobbying.
2. Skrattat ovanligt mycket.
3. Försökt läsa en ny avhandling.
4. Kollat på Go kväll när jag åt.
5. Blivit erbjuden att promenera längs Strandvägen för en artikel i Östermalmsnytt.
6. Ska jogga....å så fick jag sagt det.

1 Comments:

  • At 5:56 em, Blogger Ninaw said…

    Kul! :) Kanske snor det där till min egen blogg någon dag framöver! ;)Lovar att källanvisa..

     

Skicka en kommentar

<< Home