emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, maj 07, 2006

Huden hettar

Huden hettar lite. Precis som resten av befolkningen har jag njutit av solen i helgen. Med näsan i vädret och sommarkläderna på har jag varit i Tessinparken, på Djurgården, i Uppsala (på 25-års fest med hatt-tema) och i Vinterviken. Många fina platser. Har slagits av vad snygga alla är i sommarljuset. Så uttänkta, vältränade och rätt på nåt sätt. Och lika. Stockholmarna klär sig verkligen lika.

I fredags var jag i Vinterviken med Anna-Maria, Gro och hennes El Hadji från Senegal. De har varit ett par länge men han har bara bott här en månad. Intressant att höra hur han ser på landet och om hur det är att plugga svenska för första gången.