emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, april 26, 2006

Mål som ger mening

Efter en dag full av prestationskrav med redigering, kände mig sämst, var det skönt med tre timmars snack om karriär och framgång. Är med i ett ganska nybildat tjejnätverk som ska vara bransch- och generationsöverskridande. Ikväll pratade vi massor om mål och vad vi lägger i orden karriär och framgång. Det jag mår bäst av kanske inte är det jag strävar efter.

Några mål jag vill uppnå:

Klara att springa en mil och delta i Tjejmilen i augusti

Få ett jobb jag trivs med efter praktiken

Våga säga vad jag tycker oftare

Göra det jag känner för och inte anpassa mig så mycket efter andras liv

1 Comments:

  • At 12:21 fm, Anonymous Anonym said…

    Det där sista tycker jag var väldigt bra. När man har så mycket att göra som du har nu får man faktiskt ta och tänka mest på sig själv - "vad vill jag?".

     

Skicka en kommentar

<< Home