emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, april 24, 2006

Höst i Uppsala

Livet vill visst att jag ska pendla till Uppsala och lära känna den stan. Var på väg dit redan i höstas till journalistutbildningen där men i sista sekund blev jag antagen i Stockholm. Men i höst verkar mina vägar gå dit ändå. Idag tackade jag tillslut ja till praktikplatsen på Upsala Nya Tidning när jag insett att DN inte ville ha mig. Verkar i alla fall väldigt bra på Unt så får väl stå ut med pendlingen helt enkelt.

Längtar tills hela den här praktikkarusellen är över. Stämningen i klassen blir så konstig när alla konkurrerar om samma platser. Så fort en mobil ringer rycker alla till. Den enas bröd är den andres död hörde jag någon muttra.

2 Comments:

  • At 8:26 em, Blogger Ninaw said…

    Grattis!! Är du nöjd med praktiken då? Jag tycker det låter jättebra. En fot ut i rätt riktning! ;) Lycka till!

     
  • At 10:01 em, Blogger Emma said…

    Tack tack! Jo,jag är nöjd. Tror faktiskt inte jag kan få bättre praktikplats om jag lyssnar på ryktet. Det enda sura är ju resvägen. Skulle UNT ligga i STHLM skulle det va perfekt...eller så är det kanske bättre för mig att vidgat perspektivet lite. Ha det bra!

     

Skicka en kommentar

<< Home