emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, april 16, 2006

Påskfest till Kåldolmar och kalsipper

Igår hamnade jag på påskfest med knytismat hemma hos min klasskompis Petter. Han är från Lund och nästan alla andra på festen också. Jag och Karin råkade vara de enda från stan. Av någon anledning hade Petter Nationalteaterns gamla barnpjäs Kåldolmar och Kalsipper på sin dator och vi lyssnade på de gamla svängiga progghitsen från 1976. Kul att höra sånt jag lyssnade på som liten unge, helt ovetandes om det politiska budskapet. Minns bara att jag tyckte att det där kassettbandet var kusligt och lite läbbigt att lyssna på. Lite i klass med Bröderna Lejonhjärta. Wikipedia finns politiska tolkningar om någon skulle va intresserad av att veta vad de egentligen lyssnade på som barn.

Från proggbarnvisor i förorten tog vi oss sen till Fasching och dansade till gammal soul.

1 Comments:

  • At 9:57 fm, Blogger Ninaw said…

    Låter hur trevligt som helst! Särskilt Fashing. Det var länge sen jag var där. Det är ett mysigt ställe med härlig stämning. =) Men även Kåldolmar och kalsipper med tanke på att jag "vet" att jag borde veta vad det är eftersom namnet klingar läskigt bekant, fast jag kan inte komma ihåg det. Inte ens med hjälp med din länk. Ska kolla om det går att lyssna på något via den innan jag säger för mycket, men just nu lyssnar jag på Lisa Miskovsky så det får vänta tills efter. :)

     

Skicka en kommentar

<< Home