emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, april 12, 2006

Fi-intervju och banksnack

Vaknade med tungt huvud idag och ville helst stanna kvar i sängen men två viktiga saker idag hindrade de planerna.

Vid nio träffade jag en tjej från Feministiskt Initativ. Ingen ur toppen utan en vanlig medlem men som jobbar massa ideellt samtidigt som hon pluggar. Intervjun är till ett reportage om partiet för skolan. Tycker att det saknas bilder i media av Fi som inte är utifrån vad Gudrun Schyman har sagt eller vinklat på en enskild fråga. Till skillnad från Junilistan bygger Fi på en folkrörelse som jag tycker förtjänar uppmärksamhet.

Efter några timmar i sängen lyssnandes på radio vände jag tillbaka till stan och gick på banken med Jonas. Vi hade bokat tid för samtal om bostadslån. Inte för att vi har någon schyst lägenhet på kroken utan för att vi vill ha ett hum om hur mycket vi kan låna. Jag, som aldrig läst ekonomi, kände mig lite som ett fån emellanåt så nu e det dax å läsa på och komma över min fobi för A-ekonomi-termer.