emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, april 04, 2006

Bara massa sport

Sport, sport sport. Först var det SM-final i hockey och nu är det någon Champions league-match i fotboll. Jag är den som gillar och kan mest om sport bland mina vänner men kollar inte på vad som helst. Ska jag bli engagerad ska det va fotbolls-VM (längtar lite till juni!), OS eller Anja som fajtas om guld. Inte Allsvenskan, hockey, cykling eller formel 1.

Men nu är jag sambo med en sportälskare, som kan vem som gjorde det avgörande målet i VM-finalen 1982 och som kan hänga en hel dag framför Tour de France, och då blir det ganska mycket mer sport än om jag skulle få styra fritt över fjärren. Bor man som vi i en etta med en TV är det svårt att välja bort det helt. Kommentatorernas ivriga röster hörs överallt.

Tur att Jonas är en lika stor cineast och serverar mig en massa bra film oxå. Då kan jag inte klaga lika mycket på att jag missar Debatt....