emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

onsdag, mars 29, 2006

Färdig tv-journalist?

TV-kursen är slut och fyra hela lediga dagar väntar. Eller ledig är jag väl kanske inte, måste skriva praktikansökningar och så jobbar jag imorgon kväll. Men har mer ledig tid och kan sova lite längre och hinna träna. TV-kursen var kul men startsträckan var ganska lång. Först nu känner jag att jag börjar greppa det hela. Är så mycket att lära sig. Kameran, bildberättande, redigering, schysta speakar...

Igår var jag reporter och gjorde ett inslag på att Högsta Domstolen beslutade att det var diskriminering när det lesbiska paret blev utslängda från en restaurang på Kungsholmen när de hade pussats i toakön. Det hände i januari 2004 och nu får de 15 000 kr i skadestånd. Jag intervjuade en kille på RFSL och lite folk på stan. Alla vi pratade var positiva till domen förutom några Handelskillar men de vågade inte ställa upp. Fegisar.
Vi ville helst ha med två pussbilder, hetro och homo, men fick ingen att ställa upp så tillslut fick några i klassen agera. Inga pussar utan bara hålla i handen. Blev helt ok.

Igår kväll såg jag Jenny Wilson på Nalen. Cool tjej med en riktigt bra och säregen röst. Var där med några av mina favoritklasskompisar å innan käkade vi potatisgratäng i någras kök. Mer spontanmiddagar på vardagar tack!