emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, mars 23, 2006

Gärna politiskt korrekt

Då och då vräker folk i min omgivning, eller i media, ur sig: Åh, han/hon/det är så jävla PK! (Politiskt korrekt)

Senast idag var det några i min klass som klagade på att en medarbetare på Sveriges Radio som föreläste på skolan igår tydligen var alldeles för PK. Ofta syftar man då på att personen talat FÖR varmt för genus- eller mångfaldsfrågor. Jag tycker nästan att det har blivit PK att dissa detta.

Visst, jag gillar inte heller att det finns folk som snackar en massa utan att de egentligen inte menar vad de säger bara för att det låter bra. Det lyser ofta igenom. Men oftast tror jag inte att det är så. De har helt enkelt bara insett saker som jag menar är vettiga insikter och åsikter.

2 Comments:

  • At 7:12 em, Blogger Emma said…

    Hej! Kul att va någons bloggrutin. Är så svårt att veta om någon annan än de jag känner läser. Vi kanske skulle starta klubben för "Våga vara PK"....(-: Ha det bra.

     
  • At 7:37 em, Blogger Emma said…

    Hej igen David! Annis upplyste mig just om att det är du som är du. Ha ha, fattade inte det. Kul att du läser i alla fall. Hoppas helgen är bra, nu ska jag och Annis laga nudelwok.

     

Skicka en kommentar

<< Home