emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

måndag, mars 13, 2006

Fågelfokus

Klarblå himmel, gnistrande snö och glimmande vatten. Härligt att vara ute och göra reportage sådana här vinterdagar. Så vackra bilder.

Jag och mina klasskompisar Anna-Klara och Johanna promenerade till Strömmen vid Kungsträdsgården. Där står varje dag klockan tio en glad man som heter Olle och matar svanar, kanadagäss och andra vinterhungriga fåglar. I tio år har han stått där på uppdrag från Stockholms stad. Ingen har nog brytt sig så mycket om det tidigare men i år har media dykt upp och förbipasserande har massa frågor. Fågelinfluensan verkar beröra många. Olle sa att han inte var rädd men att han hade respekt och att de var mer försiktiga i kontakten med fåglarna.

Jag tänker knappt på det och enligt Länsveterinären, som vi också träffade idag innan hon skulle intervjuas i Radio Stockholm, finns det lite att oroa sig för. Kanske är det bara en mediagrej?

1 Comments:

  • At 3:43 em, Anonymous Anonym said…

    kan du inte blogga lite? jag sitter i växeln och har tråkigt...

     

Skicka en kommentar

<< Home