emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

lördag, mars 11, 2006

Skicka Carola till Aten!

Kvällens deltävling i Melodifestivalen var verkligen lättippad. Carola och Björn Kjellman knep finalplatserna. Carola är verkligen överlägsen som schlagerartist. Sjunger i en klass för sig och rör sig över scenen med en sån självklarhet. Herr Kjellman verkade mer nervös och kunde inte riktigt hålla tonen men låten var rätt skön, kommer säkert sjungas på "Allsången" i sommar, å så e han ju charmig.

Ett plus till Carola att hon inte valt den obligatoriska schlageruringningen som Lena Ph, Rednex-sångerskan och körtjejerna i Günter. Synd när allt fokus, främst i media, läggs på klyftor istället för musiken.
Coolt också att Carola tävlar igen och visar att hon håller måttet som 40-åring också. Jag minns mina Carola-perioder starkt. Först som sjuåring, då lyssnade jag på kassettbandet med "Främling" och "Mitt i ett äventyr", och sen 1991 blev jag förälskad i "Fångad av en stormvind".

Nu kan jag väl inte påstå att hon tillhör favoriterna men hon är bäst i sin genre. Känns som om finalen redan är avgjord trots att jag inte har hört och sett alla de andra artisterna. Skicka henne till Aten och vi har en god chans att ta hem hela rubbet.