emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

torsdag, mars 09, 2006

Röstträning

Snart midnatt. Jonas lagar havregrynsgröt efter att ha varit på kortfilmsfestival på Filmhuset. Var tydligen bra. Själv har jag jobbat mellan fyra och elva efter skolan. Fågelinfluensan gav oss fullt upp eftersom Jordbruksverket är en av de kunder som vi bevakar i media. Lite seg i huvudet tillslut.

I skolan hade vi speakertextövning (nyhetsankare typ) med en riktigt proffsig och rolig röstcoach. Vi fick läsa texter å så lärde hon oss att betona rätt och använda magstödet. Svårt men kul övning. Hon fick mig faktiskt att sjunga lite för att få bättre flyt.

Har lite småångest för nästa reportage. Min grupp har lite problem att komma på nån bra grej. Vår lärare dissade våra idéer idag så vi måste spåna vidare imorgon. Allt jag kommer på e ju redan gjort.

2 Comments:

  • At 3:19 em, Anonymous Anonym said…

    Halloj, inom vilket område ska ni göra ert tv-reportage? Nyfiken gammal tv-student undrar.

     
  • At 3:55 em, Blogger Emma said…

    Fågelinfluensan men det går inte så bra. Det har tagit oss hela dagen att förstå att Stockholms stad inte har någon plan alls för hur de ska rusta sig för ett eventuellt virus. Först tänkte vi göra ett rep på Skansen där de ska vaccinera alla fåglar nästa vecka men de veterinären vägrar att släppa in oss. Får varken filma djuren eller intervjua henne. Suck. Jaja, arbetet går vidare på måndag.

     

Skicka en kommentar

<< Home