emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

tisdag, februari 28, 2006

Fågelvirus och Palme

Det är två saker som dominerar media idag. Det dödliga fågelviruset har nått vårt land och att det var 20 år sen Palme mördades.

Hur allvarligt det egentligen är att vi funnit döda fåglar som kan vara smittade vågar jag inte spekulera i. Men det känns obehagligt att man inte vet var det ska sluta.

När Palme mördades var jag bara 5 år och minns faktiskt inte när jag fick reda på det. Reagerade säkert inte så mycket utan fortsatte leka. 20 år har gått och jag tror faktiskt att det kommer att förbli olöst. Tekniska bevis saknas och minnena bleknar. Otroligt bra att inte mordet på Anna Lindh fick samma öde utan att det kunde lösas.

1 Comments:

  • At 12:32 em, Anonymous Anonym said…

    det som är lite sjukt är att folk i vår ålder och yngre nog vet mer om christer pettersson och om mordet i sig än om palmes politiska karriär och liv.

    sen är jag jävligt less på denna fågelinfluensa, visst är det skrämmande men vad fasen - 80 pers har dött i den och då kan man jämföra med ca 3 miljoner som dör i AIDS varje år! blir så arg!!! oj kanske borde blogga om det här på min sida istället :-)

     

Skicka en kommentar

<< Home