emsellen

En 27-årig Stockholmstjej som är inne på mitt andra år som färdig journalist. Är feminist, ateist, cineast och och har enligt många läskigt bra koll på folk. Har du mött mig så finns du garanterat i mitt minne.

söndag, februari 26, 2006

Kul kalas

God morotsoppa med Aioli och fruktig tårta till efterrätt fick jag ikväll hemma hos min storebror Anton, Moa och Albin. Är glad att jag släppte stoltheten och bjöd in mig själv på födelsedagskalaset. (Moa fyllde i veckan) Jag får nog se det som att jag har en stående inbjudan helt enkelt och våldgästa dem oftare. Kul att träffa Moas mamma, syster med barn och moster. Estetgäng allihopa. Moa berättade om lösa planer att jobba för sångerskan Ane Brun! Avslöjar mer senare.....
Mamma och pappa var med också och drog sen vidare till sin tangokurs. Aktivare personer får man leta efter. På dagen skidade de 1,8 mil....
Min långpromenad på Gärdet, bland pälsklädda damer (såg 10 st!) och hundar, var kanske inte så mycket att komma med men det var riktigt skönt.

Imorgon börjar TV-kursen. TV-jobb har aldrig funnits i mina drömmar men kanske kan den här kursen ändra på det.

6 Comments:

  • At 9:32 em, Anonymous Anonym said…

    Jag tycker absolut att man ska bjuda in sig själv oftare. Det värsta man kan få är ett nej ju. Folk brukar uppskatta att bli våldgästade, och är det ens egen bror har man ju inget att vara rädd för liksom!

     
  • At 10:51 em, Anonymous Anonym said…

    Vi tyckte också att det var ett hemskt trevlingt kalas. Och kul att träffa Emma där var det också. Men vadå 1,8 km skidåkning ? Vi åkte faktiskt 18 km eller 1,8 mil !
    G&H

     
  • At 12:11 fm, Blogger Emma said…

    okejrå...1,8 mil....några kilometer hit eller dit spelar väl ingen roll. (-: Hoppas du slapp kommentarer om dansskorna mamma.

     
  • At 11:39 em, Anonymous Anonym said…

    OK detta _kan_ vara aningen ointressant:
    När jag läste ordet Aioli på din blogg så kom jag på en sammansättning som innehåller fler vokaler i följd än ett ord som de föreslog i spalten NoN i DN i förra veckan; "Hawaiiaioli".
    Nåja nu vet du iaf att du var med på ett hörn om (det något krystade) ordet platsar i tidningen.

     
  • At 8:31 fm, Blogger Emma said…

    Ha ha,kul att det lilla ordet hjälpte dig. Men finns det ngt som heter Hawaiiaioli? Måste testa i så fall.

     
  • At 12:45 em, Anonymous Anonym said…

    Jag tror att Hawaiiaioli är aioli med små ananasbitar i... Kanske värt att testa. Eller så kanske det är aioli gjort med lite kokosmjölk och ett drinkparaply på toppen....

    ja som du förstår så har jag tråkigt på jobbet

     

Skicka en kommentar

<< Home